Lycklig.=)

Idag sov jag väldigt länge, gjorde en frukost som bestod av:fullkornssmörgås me ost,en smoothie av blåbär,hallon o banan. =) smakade smarrs=) var uppe,satt vid datan lite. Packade träningsväskan o gick till Martins jobb för att låna hans racecykel,haha seriöst,man flyger typ fram;P cyklade därifrån o till gymmet i stan,gymmade i typ en timme, cyklade hemåt,stannade o köpte goa jordgubbar,2 liter för 30kr!=D happy happy! sen hem,städa undan lite o slappa lite innan de var dags att laga en god middag me tända ljus. sen när jag står där o ska precis till o steka våra kyckling bitar så ringer det på dörren, såklart de är Martin tänkte ju jag så ja vrålar: öppna!! ingen kommer in, ja springer ut o öppnar o där står en liten gubbe,utländsk o säger: hej.. (han ger mig en lapp) som de står att han är en fattig student o att han behöver mina pengar för att ge sina barn mat eller vad de nu stod..läste inte hela.. så börjar han dra upp teckningar o bedjar att jag ska köpa, seriöst! ja sa nej flera ggr, för detta är med all säkerhet tiggeri,med tanke på att han såg ganska välvårdad ut o plus att vem fan är "student" när man är över 50? de lukatde verkligen skumt på långa vägar så jag sa snällt men bestämt tyvärr nej jag har inga pengar på mig,men den jäveln han var ihärdig han! till slut så stängde jag bara dörren! o senare berättade Martin att samma gubbe brukade gå runt o tigga pengar, förmodligen de han lever på. O nu över till lite moral, jag tycker verkligen inte man spelar på människors förmågor att säga nej/sårbarhet? för vem vill inte hjälpa människor om man nu gör så mycke bara att ge en tia?
Det är verkligen inget fel att gå runt o sälja tavlor o man vet ju att försäljare är ganska ihärdiga, men jag tycker inte man ska ljuga o sätta de i system, för de var ju tydligen flera som haft honom på besök o att de han sa bara var bullshit.. ja kommer aldrig öppna min dörr igen innan jag vet vem de är, är de en hantverkare/nåt annat så kommer dom tillbaka eller så har man fått info om att dom ska komma, haha nu är de ju inte så att ja aldrig kommer öppna dörren igen bara för jag inte känner igen folk men vafan,ärligt! ja blir fan sur, för dom människor som verkligen behöver den där extra tian eller vad de nu kan vara,dom knackar fan inte dörr.. de är dom som kämpar in i de sista, självklart finns de ju folk i andra länder som inte kan göra nåt eller kämpa.. men men.. de var de jag ville få sagt idag!
Nu ska jag o min älskling gosas lite! sen sova.. träffa sandrisen i morgon..:D
Puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0