ragga på minderårig?

Idag när jag satt och väntade på bussen på torget så åker en vit bil med en gubbe i, ser ut som en helt vanlig glad pensionär, så börjar han vinka, så ja ler bara artig tillbaka typ. då vänder han bilen o kommer tillbaka, börjar vifta att ja ska gå till hans bil, tänkte då att han kanske behövde en vägbeskrivning så ja går dit,öppnar dörren lite grann bara så säger han: ska du till stan? Jag: eh jo.. han: Okej kom då, jag skjutsar jag ska också dit. Jag svara bestämt Nej de vill jag inte. smäller igen dörren o han fortsätter vifta o flina. Vänder bort blicken helt o ser allmänt dryg ut, då ger han upp o åker.På bussen satt ja o tänkte på: alltså man vill ju inte tro det värsta om alla, endel kanske bara ville vara scysta o var allmänt pratsugna, men ärligt, vilken jävla 19åring går på en sån lätt grej? så fort man går in i en bil så är man ju låst, det är ju inte så att man hoppar av i farten ifall de skulle visa sig vara en äckelgubbe.. nej nej, så de blev buss till stan!
Konsert på fredag, kommer bli riktigt kuul=)
och nu är de bara några futtiga saker kvar, eller en stor grej i religionen om vodoo,så trist men det är det sista inom historia/religion jag gör på mycke länge, sen bestämmer man själv när de blir skolbänken igen och jag vet inte ens vad jag vill bli! Jag vet däremot vad jag inte vill bli,men de är ju inget att komma dragandes med..

Var nere på sjukhuset idag på jobbet o pratade lite, kommer inte bli lika tungt i år som förra, så skönt att inte behöva släpa runt på allt på ryggen,var riktigt mör i ryggen förra sommaren! det kommer nog gå fort får jag hoppas, och jag tänker köra så fort jag har körkortet så är det jag som tar nycklarna,haha..=P

Ida ska ju följa med mig o hjälpa till vid bilköpet,det är bra! kanske ska ta o boka in halkisen snart också!
Nej nu ska ja städa undan här lite grann och sätta mig o plugga det sista! helt sjukt att snart så är jag klar! På fredag är de sista inlämningsdagen på religionen men alla kurser är slut i morgon o på torsdag börjar praktiken på teatern! det kommer bli så himla slappt för oss i prod gruppen,ja är så glad att ja hoppade av i skådisgruppen till slut! dom ska tydligen få jobba rejält vad jag förstod de som, från 9 till 17 tiden ungefär, fy faaan va jobbigt och dom måste ju verkligen vara på hugget, värma upp rösten,värma upp kroppen innan o vara med hela tiden i handlingen o fixa med kläderna så dom passar o sånt..som sagt,blev ju lite osäker i början om jag fattat rätt beslut men de har jag verkligen gjort, nu lockar solen o ledigheten mycke mera än att spela en futtig roll som är med bara då o då..
snart kommer Sandra hem också, så jäkla skönt att få se henne igen! Hon åkte i september o de var ju inte så länge sen men de känns som ett år minst! synd bara att hon missar min studentskiva!:( Men men, får fixa en liten fest tills hon kommer hem ist. och de kommer bli as kul att få åka till london o hälsa på henne, kommer säkert åka dit i år redan eller om de blir skottland, spelar ingen roll, resa är kul! och jag o Martin ska boka in resa mot egypten också,sen vill jag till massa flera ställen.. dublin står på listan också o träffa Hanna o Mick igen,Fahrty;)

Igår kände jag mig helt nere pga massa skit som jag inte orkar dra här, men jag kan inte göra mera, jag kan inte gå o gräva ner mig om de nu är så mycke fel på mig,det är väl bara o tackla det på ett o annat sätt, ja gillar ju ärlighet! och det fick jag ju igår tyvärr! Ärlighet överhuvudtaget är bland de hemskaste som finns och det bästa man kan få höra. verkligen svart på vitt på saker o ting i allmänhet som man inte kanske annars inte skulle tänka på. Men jag ska vara mera tydlig nu i fortsättningen och jag är jag.så enkelt var det med den saken.
ibland måste man väl få ventilera sig och de som är ens innersta tankar finner man inte här, de hittar man i sånt fall långt in i huvudet på mig eller på en bok me lås under sängen! haha, undra om jag har kvar min gamla dagböcker? de skulle vara så kul o läsa om allt man hade för sig på den tiden, alla heartbreaks o alla problem man hade som yngre. Nu känns de mera som man växer i tanken o man måste inte hävda sig på samma sätt som förut. De känns som att man kör sitt eget race o med många uppförsbackar så finner man också nerförsbackar på vägen! =) Ingen har det perfekt,ingen är felfri men om man känner sig bra o lycklig med livet så är det bra och det gäller ju alla människor!

ska leta blades också, jag ska ut o rulla lite med min baby!

och ingen behöver ta åt sig av nåt i denna blogg, den är helt o hållet min egen och det är mina tankar, ingen annans,tänk på de..hihi=)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0