snart snart snart!

Snart studentdags! de är mycke snart! allt är fixat iaf! klänning,skor,örhängen o sånt..ska bara kika efter vad ja ska ha för väska..
Annika från jobbet rimgde också och berättade att ja fick åka me en kollega till jobbet tills ja tagit mitt körkort! fy fan va skönt! ska ge henne en symbolisk summa pengar endå,de är ju faktiskt en snäll gest att stanna en extra gång när hon passerar konsum o ja kan hoppa in..men där försvann min panik om att cykla 5 på morgnarna o vara genomtrött väl framme vid jobbet vid 6 på morgonen! då är de bara o ställa om klockan o lära sig den nya rutinen, o de tog tid förra året, var oftast så trött att ja bara slockna på soffan vid 16taget=P men nu ska jag se till att söka massa annat också,vet ju vart jag vill och hur jag ska ta mig dit. Under flera veckor nu har jag börjat fundera på vad jag se mig själv om ett par år och de tenderar att bli riktigt bra och realistiskt, att drömma sig bort o tänka framåt är hur bra som helst,men att kunna ta sig dit är ju en annan femma, man har så mycke vilda ideer och tankar man vill! men man får helt enkelt leva o anpassa sig o satsa för att nå en bra dit på vägen! Jag hoppas och tror på mig själv den här gången, vilket jag kanske inte alltid fullt ut har gjort,men men..de är gammalt o ska läggas bakom mig! en ljus framtid kikar fram och de ska bli så underbart att få skrika "för jag har tagit studenten fy faaan vad jag är braaa" frasen o sen gå därifrån och veta att nästa gång jag sitter i skolbänken så har jag själv valt det och förhoppningsvis fått mera kött på benen om vad som faccinerar mig!
Detta kommer förmodligen inte hända men drömma får man: jag skulle vilja samla pengar,packa för ett halvår eller mera,dra med Martin o volontärjobba! Jag har inte hunnit så långt me mitt tänkande, men jag såg en musikvideo om hur människor är, hur giriga vi är och där de finns folk som inte har mat för dagen, folk som skadar djur osv, tänk vad gott samvete man skulle ha om man kunde göra nåt litet för att förändra livsutsikten om så för en stund för en människa/djur..Mycke prat, jag vet att vi alla innerst inne tycker de är hemskt de som händer ute i världen, men coolt om man fick vara med och göra nåt bra för den att fungera.. o som bonus får man språkkunskaper,leva i ett annat land,se de vi bara hör talas om och säger "guuud va hemskt" till... men som sagt, jag kanske bara är en av dom människorna som kommer fortsätta säga "usch va hemskt,hur kan man göra så mot ett oskyldigt djur etc"?! vi får se, har inte hunnit tänka alls på detta, tankarna började vimla o slå runt i huvudet på mig nu men visst vore de en upplevelse? back to reality, jag ska strax gå o lägga mig,martin ska pilla mig på ryggen och i morgon blir de tråkmusikalen igen..*suck* men de är inte långt kvar nu och de känns kul att jag faktiskt kan köra, Martin sa de förut: fan du kör riktigt bra gumman! och de måste ju betyda att ja är riktigt bra, han har aldrig sagt de förut så=P
Yes! läs o njut av min blogg eller låt bli!;) Pussssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0