monstret

det bor nog ett litet monster i oss alla,de där sockermonstret som vill ha allt som e fett,sött o onyttigt.. det gäller bara o ta sig i kragen,komma ihåg sina mål och ta en ruta mörk 70%ig choklad bit så är allt över..nästan..eller så kanske man kan blogga bort det? hej ja heter Moa o just nu är ja helvetiskt sugen på allt som e onyttigt.. men ja ska inte, jag vet att mina mål slår de där begäret.. och de är skönt,fast jobbigt i vissa krislägen..
När jag blir sugen ska ja tänka typ på detta..
*Jag har gått ner några bra kilon nu..varför förstöra de när man har nya kläder som sitter sådär braigt pga överflödigheten e borta?
*mörk choklad e nyttigt och man behöver inte äta en hel kaka för att få sin "dos"
*jag förstör träningen ja håller på med genom att stoppa i mig fel saker..
*ja blir smalare inför sommaren..gosh va skönt o kunna gå på stranden o inte känna att man måste kontrolera att fettet inte sticker fram..utan bara vara sådär "liten" och mysig i sig själv..att få blickar och känna stolthet..
*bygga upp muskler,få en mera slimmad kropp..inte dallrig eller fet..
Ja.. nu är ja ganska jobbig,men de får ni stå ut med.. men har inte nån av er känt de, fan va skönt ett liv utan socker o onyttigheter vore guld.. nu talar ja inte till dessa smala människor som kan stoppa i sig vilken skit som helst o inte gå upp ett gram.. nej de är till oss "normala" människor,där de syns hur vi lever o äter.. gud va ja önskar mig ett nyttigt,hälsosamt liv och att ja ska börja slänga med fraser som "vila??!" Nej vila är för töntar! haha,kommer nog aldrig ske.. ja tycker om att unna mig,men ja tycker de är fruktansvärt skönt att vara utan också.. i rätt mängd.. och inte bara därför att man har hyrt en film.. nej nu ska ja skära upp lite galia melon o se på good luck chuck som vi hyrde på hemköp, o de ska bli mys! och så ska ja tänka på mitt blogg inlägg varje gång ja blir sugen på onyttigheter..haha som om att de skulle ske? ni känner väl mej.. men hur ska man göra då?? ja ska fanimej köpa ett vitt träningslinne så ja får bukt på mej själv.. grått höll ju inte,de går att träna i,ja vill bli motiverad för fan!!
Men ahh.. kanske ska föra träningdagbok?? och så läste ja i en tidning,vecko revyn faktiskt..haha..att man kan föra matdagbok o se vad man gör för fel sen..hmm..
Nej hejs på er bloggläsare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0