World hold on!

Japp, de bara kändes som en passande rubrik, dels för att de är så, håll i er världen o att ja hörde den nyss på reklamen fast i slow motion eller nåt, vem är de som har gjort den föresten?

Kukdag på jobbet, skit stressad men de va skönt att göra nåt iaf.. ska jobba torsdag o fredag också.. vilket innebär att ja verkliogen måste plugga i morgon! och att ja måste plugga lite inför lördag då ja ska skriva prov i svenska! usch,vill inte! Men iaf.. i dagens blogg, som ja föresten upptäckte att ja har besökare på varje dag,unika besökare,minst 4 varje dag som läser..kul..=) skulle även va kul att veta vilka,men ja kan nästan räkna ut minst 2 iaf till 100% =P
efter jobbet blev de att hämta ut mitt paket på okq8,HM kläderna.. passade bra o allt, sitter me mjukisbyxorna på nu..assköna..:D
Men iaf,ska komma till sak.. ja tänkte göra denna blogg lite "speciellare" än de tidigare inläggen som bara handlar om vardagen.. Här kommer min HISSA och DISSA lista.. (och ja, jag har snott begreppet från RIXFM att ha en lista men me egna saker!!) ;P

Börjar längst ner då och startar me att DISSA Idag!!

Nr 4:
Jag hatar att gå upp på morgonen, och visst är måndagar jävliga,men för alla! så snälla, även om vi alla e trötta o griniga så kan man väl försöka ha de "okej" på jobbet, de behöver inte gå ut över allt o alla att du har en dålig dag, vi sitter i samma båt, även om vi inte gör samma jobb, men att mötas av sura människor gör de inte direkt lättare att jobba..och dessvärre svårare att koppla bort när vi kommer hem. så vi kan väl försöka att hålla god ton? eller? jag säger inte att ja är bättre än "alla andra" men det är otroligt enerverande att jämt se tjurigt folk som inte kan hälsa/hålla upp dörren..ja ni hajjar grejen;)

3. Gina tricots bodysar, seriöst vafan hände? lever vi fortfarande på 1900talet? fulare plagg får man leta efter, o den lilla knäppningen "där nere" får mig bara att skratta, vem köper liksom? Ja kanske är helt out fashion nu men seriöst,ja ser inte de snygga i att ha,för mig en baddräktsliknande me skrikig ill rosa färg o knäppningen mellan bena..kan nån förklara? köper folk de?

2. Amy Winehouse, vad är grejen liksom? och nej, jag fattar verkligen inte hur folk kan tycka att hon ser bra ut..vart då om man får fråga?? Visst kan hon sjunga,men de är nog de enda.. som sagt, vad är de som folk gillar hos henne??
 
1.det är bara februari och solen har redan börjat visa sig,de är 7 plusgrader ute och folk handlar vårkläder som aldrig förr, man känner att de börjar ljusna,snart är våren äntligen här, man kan slänga vinterjackan i garderoben, ingen is på bilrutan som tar 70 år att skrapa.. man hör fåglar kvittra tom, de känns bara lättare att vara.. och sen, dagen efter, 6 minus grader,frost på rutan o dunjackan åker på igen.. man påminns om att det är  faktiskt bara februari och att de egentligen ska vara snorkallt.. ja blir förvirrad, orkar inte me detta väder fenomen..sluta jävlas.. jag vill ha vår o sommar!

HISSA LISTAN:
4. Måste få skriva att bandet TAKIDA får mig att överleva.. älskar deras musik och speciellt låten CURLY SUE som får mig att rysa samtidigt som ja skriker deras text högt i min lilla bil som pumpar musiken på högsta volym!! "YOUR CURLS TOUCHING MY FACE, THE GLORY YOU FIND..I AM HEAD OVER HEELS.."

3.HM:s snabba leverans på postpaket, jag beställde ju för nån dag sen bara o rätt som de var så dimper de ner ett sms i min inkorg där de talar om att ja kan hämta ut mitt paket på macken, smidigt de där me sms bekräftelse..

2. Jag måste få hissa tema kvällar, jag blev idag bjuden på ett ljus party hos min kompis Madde, de blir en visning av massa ljus(låter kanske tråkigt) men ja tror lätt på en hel skön kväll.. man får även handla då.. o så tjejkvällen vi ska ha på samma gång me utgång.. de ser ja verkligen fram emot!

1. kanske blir en klyschig hissa första plats, men ja måste få hylla min familj,min pojkvän Martin o mina fantastiska vänner. som alltid är där för mig, som tror på mig,som vet att ja är en glad o framåt tjej som vill ut i världen, som vet vem jag är,innerst inne..o som alltid står kvar. vad som än händer.tack.

Thats it, nu ska vi göra stuvade makaroner o korv..väldigt svensson,väldigt gott. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0