i wish! u wish!

Jag får mina små idéer ibland.. ibland rätt korkade men för de mesta(ellerhur vänner?!) är de liiiite genomtänkta och genomsnälla..dessvärre så stannar de mesta inne i huvudet på mig.. jag vill för mkt,för fort,för mycke..ja slängde ett öga på nyhetsmorgon i morse till mitt kaffe<----notera att JAG dricker kaffe(är lika förvånad själv) men anyhow... de pratade om våldtäckter..om hur vanligt det är och att många tjejer klandrar sig själva att de är deras fel,de som inte sa ifrån..att de får skylla sig själva m.m. detta är enligt mig det hemskaste en tjej kan vara med om,vi tjejjer är redan så pass utsatta i samhället att allt som är ett tvekande, ett nej är alltid ett nej! de värsta med tjejjer idag är att vi är så pass korkade som vi är, när vi egentligen borde hålla ihop så "slåss" vi om killars uppmärksamhet,snackar skit och slänger elaka blickar på krogen..varför ska de vara så? ingen orkar väll egentligen gå runt och vara förbannad?
ska definitivt inte säga att jag inte är likadan,för de är jag säkert! men jag vill inte vara sån! nu skulle egentligen inlägget här handla om våldtäckter..men snöar alltid in på massa andra oväsentligheter..men iaf.. ett nej är ett nej och ingen kille ska få säga "jaa men hon hade sagt jaa innan".. ingen har rätt att ta på din kropp om du inte vill det!! fan jag skulle vilja engagera mig mera i sånt här..eller typ utsatta kvinnor..typ Moa,ni vet kvinnojouren..var på en föreläsning förra året och den var gryyyym!! den handla typ om hur männen som slår sina kvinnor först bryter ned henne så pass mycke psykiskt att hon inte vet vad som är rätt eller fel och klandrar sig själva för att de blir slagna..hmm... nu ska ja inte debatera om detta!
tack för ordet!!=P

Nu ska jag ta tag i mig själv,eller rättare sagt mitt hår!! marge simpson tyckte Mikalela jag såg ut som i morse..haha..
nej men kanske uppdaterar sen!!
bodycombat ikvälll!! och staaaun med Mikken efter skolan..måste ha nåt fint till valborg..vill ju vara fin för min finaste D!! och vet ni? i morgon är han heeemmmaaa!! kommer vara så lycklig när jag får somna i hans stora famn och gulliga hund bredvid mig..mina fina killar!!

//Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0