Jaja!

När det kommer till samhällsfrågor är det jag som sitter som en och annan nörd fastklistrad framför tv:en..program så som debatt,nattöppet me ekdahl,insider intresserar mig totalt! jag är verkligen inte kunnig men har nog mina åsikter när de kommer till ämnen som skönhetsideal,vikthets,droger osv.. kikade lite i slutet nu på kvällsöppet me ekdahl på 4:an och de snackades om droger på bland annat stureplan.. varför ska man låsa sig fast vid att drogerna endast är ett problem i sthlm?! jag tror att många småstäder har det problmet ganska tydligt.. tror de sjunker i åldrarna skrämmande mkt.. om man nuförtiden hör att folk började röka när de gick i 5:an så rycker man på axlarna, tänker att världen är så..vi är inne i en ny tid,full av krav, inte konstigt att bris får in rekordmåna samtal från barn o ungdommar som mår skit. och de där me size 0, vad tusan e grejen?! Nej samhället är fyllt me skit.. säger verkligen inte att de var bättre så som de var förr,de var förmodligen andra problem och skit.. men ja..iaf, knark är bajs! (de får knyta ihop min lilla utläggning här i natt) skrivkramp!
 
jag är nog ganska töntig när ja väl tänker efter, och stolt över det!:p jag vill engagera mig i ungdommar, hjälpa,stötta, kunna vara en fast punkt.. de är de som mitt liv ska bli av! Pluggar ju psykiatriutbildningen nu men eftersom den bara e på 2 år och mkt praktik i höst (5-6månader ungefär) så vill jag plugga vidare sen efter denna linje.. socialpsykiatri,socionom är såna tankar som snurrar i mitt huvud hela tiden!! jag är flyttbar, o de är M med=). Nu har jag setat och pluggat om trygg och otrygg anknytning,hittade endel men så blir de svårt att printa ner de i ord..hmm..aja.. Nu blire duscha!

//MOA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0