En vanlig måndag såhär...

Står i mitt kök me laptopen i högsta hugg och lagar min fantastiskt goda soppa som jag mer än gärna delar med mig receptet av till er.. den är nyttig!;)

1 l 
1 st 
3 msk 
200 gram 
1 burk(ar) 
Grönsaker
2 st 
1 st 
1 dl 
1 st 
2 st 
1 st 
 
Hacka grönsakerna och fräs i olivolja.. sen i med tomatsåsen,tomatpuré,grönsaksbuljongtärningen och 1 liter vatten!
Låt de puttra 10 minuter. Koka lite pasta på sidan av och när soppan är klar så häll i pastan.. idag fick de bli pasta fjärilar för mig! går lika bra me skruvar;)
sen kan man toppa me lite persilja o baka bröd till om man vill avancera de hela..men jag kör på de enkla idag, ska ju för tusan snart sova!!
och så ska jag fixa till denna trååååååååååkiga bloggdesignen som man bara inte blir sugen att blogga av..får fråga nån kunnig eller sno en gratisdesign kanske..men men..ilands problem har vi fått nog av idag,

Ser ni förresten på den nya serien på svt 1 "Ung och bortskämd"?? så bra underhållning så de är inte sant!!haha.. ungdomarna gör ju sig dummare än vad de är?! men de är ju samma sak som bloggaren Kissie,tror egentligen att hon kommert lyckas göra en Carolina Gynning..JO de tror jag faktiskt!! för så mkt man läste om Gynning som pippade öppet i big brother huset o alla skandaler hit o dit..man blir inte förvånad om Kissie också lyckas en dag..
För oavsett om kritiken är positiv eller negativ så är all "uppståndelse"  och publicitet bra och de är de som alla bloggare tjänar pengar på.. fan, jag borde ju bli en bloggbrud jag med..så mycke som jag har koll på,hahahah..eller så håller jag det lite lugnt o fint.. skriver inlägg precis som jag pratar och skiter fullständigt i om ni läser eller inte..;)

Ska fixa så jag kan ladda in massa bilder också.. men än så länge så får ni ta några "gammla"..

Nu är soppan klar och jag är klar för sängen strax.. usch,fete mensvärken har jag också!!

big Love//Din Moa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0