Torsdag!

Hej bloggläsare! jag ska inte bli långvarig,jag är för trött för det!! sitter här och gäspar.. har lite små panik över julpyntandet..men nu är ja lugn,ja skrev upp lite stödord..;) kan säga att jag hittade endel söta saker ifrån enkla men eftersom jag råkade välta digitalkameran i golvet och inte vet hur man lägger upp bilder ifrån min ipone så får ni nöja er med "hämtade bilder" ifrån nätet eller ifrån datan ett tag tills jag lärt mig!;)
Jag och Daniel bakade lussekatter som vi fyllt frysen med, nu ska ett pepparkakshus tillverkas och pepparkakor ska bakas! Sen mina vänner så ska jag ta mig ut i skog och mark o leta efter stoooora kottar! sen vill jag ev sno med mig en trädgren också som jag ska hänga saker i.. sen blir de blomköp,hyacinter, julstjärnor..:) ska hänga upp julgardiner i helgen och börja pynta..men tänkte jag ställer fram typ "lucia saker" om typ 1-2veckor..sen kommer tomtarna fram senare..nu är för tidigt!;) men en och en annan julkula kommer fram nu..ska inte berätta allt för er, ni får vänta så ska jag fotta massa! förra årets adventsljusstake:

äsch vilken kass bild!!! men de är iaf polkagrisar i botten,sen är det äppleknytten med glitter över..sen röda ljus,enkelt..men i år vill jag ha de lite mera ordentligt!!;)

jag personligen tkr det är finare med änglar än med tomtar..sen tycker jag de är finare med vitt,rött,beigt och silver..sen tycker jag om grönt, rött, glittriga saker..gamla saker.. fattigmanssilver..ahhh ni hajar?;)
Jag tkr även om traditioner med de klassiska nejlikor nedstuckna i apelsiner, luktar ju så ljyyyyyyyyvligt!!
 
Äpple, kanel,saffran, nejlikor,julmust, julklappar med rim,hyacinter,stjärnor,adventsstakar, juliga dukar och löpare,fina gardiner,stora kottar målade i vitt och silver,julmusik,änglar,julfilmer= typ grinchen, Scrooge, massa snö som yr utanför medans man sitter i uppkrupen i soffan och ser de små lätta flingorna falla...Mmm, jag älskar julen!!!!!!!!!!

Sen att jag är cp trött som ett mongo, inte noppat mina ögonbryn på flera veckor, inte har tränat,umgåtts me vänner, festat, rensat i sovrummet eller hunnit lekt med Maja idag..de är en annan femma..kallas vardag tror jag nån sa till mej?

hur som helst, ni vet när man tar den där eeeeextra lååååånga varma duschen på morgonen, man liksom vet att man har tid,bara står där och värmer sig.. katten ligger utanför och kikar in nyfiken i springan i duschen,man hinner ta sig tid att raka bort allt hår på benen,använda den där braiga hårinpackningen och låta den sitta i, smörja in sig,föna håret,platta håret,välja kläder,kika på the voice som är påsatt i bakgrunden på tv:en..packa ner matlåda,packa väska,bädda sängen o kolla på klockan o se att man faktiskt hinner till jobbet i tid.. TROR MAN!! sen går man ut i totalt jävla snökaos, de har snöat så mycke att de knappt går att ta sig fram,man ser grannar skrapa bilar och köra iväg..de kommer att komma i tid.. själv går man till en bussjävel som dessutom är försenad sådär lagom gulligt så man inte hinner byta buss i stan som tar en till jobbet..får stå med massa människor i stan o vänta snällt på bussen som proppas me stressade människor, idiotomkörningar som busschauffören gör så bussen skakar sådär lagom elakt att man inte kan slappna av, hör minst 3 som ringer o säger "hej de är ******** och jag sitter "fast" på bussen,ja kommer lite senare till jobbet idag.." jag är en av dom.. tjugotvåfuckingminuter kommer jag försent.. hinner inte äta den där knäckemackan jag planerat för jag ska vara iväg vid 9.. ush fy blääää!! så i morgon kära vänner då kommer jag inte vara nån busshora längre, ursäkta språket;) you know me Sara..=) jag kommer förmodligen vara stolt ägare till en röd sak..en sak som heter Saab.. javisst,vafan de blev ingen peugot..men inte klagar jag för det.. jag slipper frysa vid en busshållsplats.. ja kan lyssna på MIN radio, inte trängas me folk..  lång utläggning?? Ja lite kanske..;) men för att avsluta detta negativa stycket så tänkte jag kompensera er med lite julbilder från förra året..vad sägs? jatackbrahej!!

Fulaste bordet från förra året,och ut åkte de minsann..ni får ju se vårt nya köksbord o stolar sen..men bara så ni vet ni som inte vart hemma hos oss,detta är slängt!!!;)


Lutande julgran..även detta förbättras i år, tänker köra på plast i år alltså.. och ev en i metallic eller vitt, och nu kommer den bästa och interna kommentaren ja kommer få av min fina Sara "klart Moa ska ha vit gran som Sara",hahahaha...

Avslutar med en sovbild..yes jag är däckad, inte full..klubbad bara.. jag somna,någon tog kort..så de kan gå;)



//Din Moa

Kommentarer
Postat av: jossan

jag gillade granen!! hihi :D

2010-11-29 @ 22:07:52
URL: http://lillajossan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0